Montessori a tradycyjne przedszkole
Przedszkole Montessori |
Tradycyjne Przedszkole |
---|---|
Mieszane grupy wiekowe - dzieci mogą uczyć się "poziomo" z obserwacji pracy innych dzieci, bezpośrednio lub pośrednio. |
Te same grupy wiekowe - dzieci są pogrupowane chronologicznie, aby dopasować się do wcześniej zaplanowanych lekcji. |
Skoncentrowanie się na rozwoju zdrowej osobowości dziecka. |
Skoncentrowanie się na przekazywaniu maksymalnej ilości wiedzy. |
Program nauczania jest skonstruowany dla każdego dziecka. |
Program nauczania jest zorganizowany dla całej klasy. |
Dziecko ma swobodę wyboru zajęć na podstawie własnych zainteresowań i umiejętności. |
Nauczyciel decyduje o tym, czego dziecko ma się nauczyć. |
Dziecko może samo odkrywać. |
Stały nadzór nauczyciela. |
Pozwala dziecku uczyć się we własnym tempie. |
Postępy w tempie narzuconym przez nauczycieli. |
Dziecko jest na pierwszym miejscu. |
Nauczyciel jest na pierwszym miejscu. |
Proces nauczania się rozwija struktury poznawcze i umiejętności społeczne. |
Proces nauczania skupia się na zapamiętywaniu i umiejętnościach społecznych. |
Zorganizowany program do nauki samopomocy i dbałości o środowisko. |
Opieka nad sobą i troska o środowisko są przede wszystkim pozostawione rodzicom. |